A banán jótékony hatásai

A banán megóv a gyomorfekélytől. Nem csupán olyan anyag található benne, amely működésbe hozza a gyomorban levő sejteket, hogy vastagabb nyálkahártyát képezzenek, hanem olyan proteáz-gátlókat is tartalmaz, amelyek segítenek eltávolítani a fekélyt okozó baktériumokat.

 

A banán gazdag frukto-oligoszacharid forrás. Ez egy olyan prebiotikum, mely elősegíti a jótékony probiotikumok (hasznos baktériumok) szaporodását a vastagbélben.

Kiváló káliumforrás. A kálium fontos szerepet kap a szervezet sejtjeinek egyensúlyban tartásában, rendben tartja a vérnyomást és a szívműködést.

A zöld banán rövid szénláncú zsírsavakat tartalmaz, amelyek elősegítik az emésztőrendszert bélelő sejtek működését, és ez által a szervezet könnyebben szívja fel a tápanyagot.

A-, U-, E-vitamint, vasat, rezet, jódot, mangánt és foszfort tartalmaz. Jelentős szénhidrát tartalma miatt fogyókúrázóknak nem ajánlott.

Aminosav tartalma segít a mély, pihentető alvásban és elűzi a stresszt.

 

A banán gazdag a pektin nevű, vízben oldódó rostban is, ezáltal jótékony hatással van az emésztésünkre és könnyít a székrekedésen.
Hasmenése van? A banán megnyugtató hatással van az emésztőrendszerre és segít visszaállítani az elveszett elektrolitok egyensúlyát hasmenés, hányás után.

 

Segít a nőknek a menstruáció előtti szindróma – felpuffadás, mellérzékenység, fejfájás, fáradtság, ingerlékenység, depresszió – enyhítésében is. Magnézium-, kálium- és kalciumtartalma révén a banán természetes “gyógyszerként” működik. A B6-vitamin és a cink szintén hozzájárul a kellemetlen tünetek enyhítéséhez.

 

0 hozzászólások

Válasz

Szeretnél te is hozzászólni?
Regisztrálj ingyenesen!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

12 − egy =