A jód fontos tápanyag a testsúly és szépség szempontjából!

A jódhiány önmagában nem betegség, de tartósan jódhiányos állapot már komolyabb betegségek forrása lehet! Megfelelő jódpótlással a szervezet anyagcsere-egyensúlya könnyen helyreállítható.

Tudtad, hogy

• a Földön megközelítőleg 2,2 milliárd ember szenved a jódhiány következményeitől és sajnos ennek egyharmadát kiskorúak teszik ki?
  • több nő szenved jódhiányban, mint amennyi férfi?
  • a jódhiány tünetei közé tartozik a depresszió, súlygyarapodás, száraz bőr és haj, a koncentráló képesség csökkenése, túlérzékenység a hidegre ( túl hideg kezek és lábak)?
  • a szélsőséges fáradtság is gyakori tünet jódhiányos állapotban? ( A jódhiányos ember elalszik,amikor nem aktív.)
  • jódhiányos állapotban képtelen vagy lefogyni, miközben alig eszel?
  • a fakó fénytelen haj még hullani is fog jódhiányos állapotban?
  • hazánk területének több mint fele mérsékelten jódhiányos, az ivóvíz klórozásával pedig azt a kevés jódot is elpusztítjuk, ami eredendőben benne van?
  • egy evőkanál jódozott sót kellene egy kismamának naponta ennie a szükséges mennyiség beviteléhez?
  • a sóból a jód 46 celzius fok fölött elpárolog, így főzéskor tulajdonképpen még azt a kevés jódot is elveszítjük ami benne volt?
  • a táplálékból nem jutunk elegendő jódhoz?
  • még a bio termesztésből származó ételek (növényi és állati eredetű) is jód hiányosak lehetnek, amennyiben hazánkban termelték őket? Az itt termesztett növények és a velük táplált állatokból készült termékek is jódszegények.
  • a nem megfelelő jódbevitel (NAPI 250-300 ug/nap) esetén az újszülött IQ-ja 20 százalékkal volt alacsonyabb? (WHO adat).
  • ha viszont a betegeknek „feleslegesen” jódot vittek be, akkor az pajzsmirigy gyulladást, spontán vetélést, esetleg túlműködést váltott ki? (WHO adat.)

Napi jódszükséglete a szervezetnek: 1 éves korig 50 mikrogramm, 2-6 éves korig 90 mikrogramm, 7-12 kor között 120 mikrogramm, felnőtt korban 150 mikrogramm, terhesség és szoptatás alatt 200 mikrogramm.