Amikor tényleg baj a havibaj 2.rész

A görcsök enyhíthetők

A havi vérzés, főleg az első két napja nemegyszer erős fájdalmakkal, görcsökkel jár. Több gyógynövény ajánlható azoknak, akik ilyen panaszoktól szenvednek: ilyen például a cickafark, a kamilla, a pásztortáska, az édeskömény, a zsurló.

A cickafarkfű enyhíti a fájdalmat és a görcsöket, nyugtató és gyulladás gátló, vérzéscsillapító, vérképző, hat a méh és a petefészek működésére. Teaként és ülőfürdőként is használható.

A citromfüvet elsősorban nyugtatóként ismerjük, de görcsoldó, fájdalomcsillapító hatása is van.

A kamilla sem csak gyulladáscsökkentő, hanem többek között menstruációs görcsökre is jótékony hatású.

Az orbáncfű PMS-tünetekre, de menstruációs zavarokra, görcsökre is használható, idegi feszültség esetén is jó, olaja bedörzsölésre és ülőfürdőhöz használható.

Ha túl erős a vérzés

Különösen serdülőkkel és változó korúakkal fordul elő, hogy időnként a szokásosnál erősebb vérzésük jelentkezik. Túl azon, hogy az ilyen jellegű problémák okait mindig orvosnak kell tisztáznia, mivel betegség lehet a hátterükben, az enyhítésükért is lehet tenni.

A vérzés csillapítására a barátcserjét (illetve a belőle készült cseppet), a lenmagolajat és a gyömbért ajánlom.

Hatékony emellett a pásztortáska és a palástfű teája, mindkettő Magyarország területén is szedhető.

Alhasi gondok

Gyakran fordulnak elő különböző altesti fertőzések, gyulladások, amelyekért az immunrendszer csökkent védekezőképessége, a hüvelyi flóra egyensúlyának felbomlása okolható.

Az immunrendszer támogatására javasolják például a shii-take-gomba, a macskakarom és a bíbor kasvirág használatát.

Húgyúti, kismedencei, nőgyógyászati jellegű gyulladások esetében orvosi vizsgálatra is szükség van, de néhány jó gyógynövény sokat segíthet, kiegészítve a kezelést.

A fertőzések miatt kialakuló folyás kezelésére a fehér árvacsalánt ajánlom.

Gyulladáscsökkentő, fertőtlenítő hatása miatt jól használható a zsálya, a zsurló, a kamilla.