Dr. Meggy, az univerzális gyógyító!

A meggy a népi gyógyászatban régóta ismert, hiszen minden részét felhasználjuk gyógyító célokra.

A gyümölcs friss fogyasztásra, befőzésre, mélyhűtésre, lé és bor készítésére egyaránt alkalmas. Virágzás idején akár díszfának is beválik. Fája jó minőségű bútorfa, levele ás gyümölcskocsánya és magva pedig gyógyszeralapanyag.

A meggy leve az egyik legjobb ellenszer a meghűléses betegségek kezelésére. C-vitamin tartalma is segíti a betegségek elleni küzdelemben. Megfázáskor ajánlott napi 2-3 dl fogyasztása. Levét a gyógyszergyártásban is használják színezőanyagnak, aromaanyagként, mellesleg pedig bizonyos esetekben segíti a hatóanyagok jobb felszívódását.

Levelei gyógytea-keverékek alkotóiként segíti a vizelet-kiválasztást, vizelethajtó, fogyasztó hatású. Teája kiváló köhögéscsillapító. Levelei gyulladás gátló hatásúak, puffadás ellen is hatásosak.

A meggyszárból készített tea gyönyörű aranysárga, ízesítést sem igényel. Alkalmazható: köhögésre hurutoldónak, görcsoldónak, vizelethajtónak, fogyasztószernek, nyugtatónak és szívbetegség esetén, valami húgyúti problémákra.

A fakéregből kiszivárgó mézga, ecetben feloldva a gyermekek nedvező kiütésére használatos.

Meggykivonat pedig szinte minden modern kozmetikai krémben, masszázskrémben megtalálható, mivel komplex gyümölcssav tartalma frissíti a bőrt és segít az elhalt hámréteg eltávolításában. Kiváló ápolószere a laza, élettelen, vízhiányos bőröknek, remek feszesítő és vízmegkötő hatással rendelkezik. Hogy frissé, üdévé varázsolódjon bőrünk, meggylét keverjünk össze tejföllel, 1 tojássárgájával és vigyük fel a letisztított bőrre.

A meggy magjából párnát készítenek,melyet lehűtve és felmelegítve különböző problémák enyhítésére használnak jótékony hatással. Lehűtve kiváló a zúzódásokra és hasonló sérülésekre. Hűtve kitűnően használható hideg borogatáshoz, ficamokhoz, fejfájásra.
Fülfájásnál, alhasi fájdalmaknál 1-2 perc alatt fel kell melegíteni, majd ezt követően a kívánt testfelületre kell helyezni, hogy kifejtse a szükséges hatást.
Masszírozó hatásának köszönhetően az alvászavarokra nyugtató hatással bír.

Melegítési javaslat: sütőben alufóliába tekerve (100°C -on 15-20 perc) vagy mikróban (max. 600W,1perc).

Hűtési javaslat: hűtőben vagy fagyasztóban, műanyag zacskóban.

tizenöt + hat =