Ne győzködd a kétkedőket, a betegágyon úgy is megtérnek!

Kemikáliákkal, tablettákkal zsúfolt világunkban elfelejtkezünk a több ezer éves, biztos múlttal rendelkező gyógynövényekről, amelyek az „élet tesztjén” már átestek. Kneipp tisztelendő könyveiben arról beszél, hogy “minden betegségre van gyógynövény”!

A „jól ismert” teakészítésen túl a gyógynövények igen sokféle formában segíthetnek betegségeink tüneteinek enyhítésében és megelőzésében. Bizonyos növényeket tinktúra vagy borogatás formájában alkalmazhatunk leghatékonyabban, míg az illóolaj tartalmúak fürdő és inhalálás útján fejtik ki hatásukat.

A fitoterápia a gyógynövényekkel, és azok készítményeivel folytatott hatáskiváltás. Kiemelkedő jelentősége van az egészségmegőrzés,betegségmegelőzés elősegítése területén, illetve a közérzetjavításban.

A fitoterápia kiegészítő lehetőséget nyújtbizonyos akut és krónikus betegségek esetén a gyógyításkiegészítéseként vagy a megelőzésében. A fitoterápia gyógyszerei az orvosi terápia részei, a klasszikusgyógyszerek kiegészítői, esetenként helyettesítői.

Mivel a fitoterápia a gyógyszeres terápia része lehet, igen gyakori, hogy a beteg egyszerre több készítményt használ. Ezért ismernünk kell az esetlegesen fellépő kölcsönhatásokat, az adagolást, a kezelés időtartamát.

Ide tartozik még a méhek által készített termékek jótékony célú hasznosítása (apiterápia) és az illóolajok külső és belső felhasználása (aromaterápia).

Kérdésed van?

Név (kötelező)

Email cím (kötelező)

Tárgy

Üzenet

Az űrlap kitöltésével elfogadja, hogy a weboldal a kapcsolatfelvétel céljából kezelje a fent megadott adatokat.