Gesztenye a tél szelíden értékes gyümölcse!

Az antioxidáns hatású, sejtvédő E-vitaminban gazdag gyümölcs. Feldolgozott állapotában, illetve püré formájában is megőrzi jótékony összetevőinek, vitamintartalmának, nagy részét.

Vízben oldódó B1, B2 és B6 vitaminokat is tartalmaz és a  gyümölcsökre jellemző C-vitamin is számottevő mértékben megtalálható a gesztenyében.

Ásványi anyag tartalma a szelídgesztenyét kiemeli a gyümölcsök közül: nátrium, kálium, foszfor és kalcium is meghatározó mennyiségben található benne.

A kálium jelentős mennyiségben megtalálható benne, ami rendkívül fontos a téli időszakban, amikor alig van zöldség és gyümölcs.

Zsiradékot alig, koleszterint egyáltalán nem tartalmaz.

Élelmi rost tartalmának köszönhetően a gesztenye csökkenti az éhségérzetet és jótékony hatással van a bélműködésre is.

Magas szénhidrát tartalmának köszönhetően a gabona- és burgonyafélék helyettesítőjeként szolgálhat, illetve régen húspótlónak tojás és sajt felhasználásával vagdalt készítéséhez is hasznosították.

A gesztenye megtartja gyógyhatását bármilyen formában is készítsük el.

Nagy mennyiségű, mintegy 50% keményítőt tartalmaz.

A gesztenyét szárazon kell tartani, mert hamar romlik.

0 hozzászólások

Válasz

Szeretnél te is hozzászólni?
Regisztrálj ingyenesen!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

öt × 4 =