Gyermekbetegségekre tea keverékek Nagymamám patikájából! 2. rész

Homlok- és arcüreggyulladás:

Illóolajok: Az illóolajoknak minden házi patikában ott a helyük. A nyálkahártyára gyakorolt jótékony hatásuk révén felszabadítják a légutakat. Az árnika, a fekete üröm, az eukaliptusz, a törpefenyő a levendula, a citromfű, a narancs, a rozmaring, illetve a citrom illóolaját inhalálásra használjuk. Elkészítése: egy tálba 3-5 csepp olajat cseppentünk és felöntjük 1liter forró vízzel. Alkalmazása: Borítsunk a fejünkre egy törülközőt és felváltva szívjuk be szájon, illetve orron át. A kezelést naponta 2-3szor ismételjük meg. Az olajat szórófejes üvegből is szétpermetezhetjük a szobában, vagy cseppentsünk néhány csepp olajat a nedves törölközőre és tegyük a fűtőtestre.

FIGYELEM!!! CSECSEMŐK ÉS 2 ÉVESNÉL FIATALABB GYERMEKEK KEZELÉSÉRE AZ ILLÓOLAJ NEM ALKALMAS!!!

Hangya só: felszabadítja a légutakat, és megszabadít a nátha kellemetlen tünetétől. Elkészítése: 1 csapott teáskanál hangya sót felöntünk 1/8 liter vízzel. Röviden felfőzzük, majd hagyjuk kihűlni. A keveréket az orrcsepphez hasonlóan cseppentővel az orrba cseppentjük.

Az édeskömény- kapor keverék közismert inhaláló szer. A recept Hildegard von Bingentől származik. Összetétele: 20 g száraz édeskömény 80 g száraz kaporcsúcs. Alkalmazása: 1 evőkanál keveréket sütőlapra szórunk és 250 fokon sütőben megsütjük. Ha megfeketedik a sütőt kinyitjuk és a keletkezett gőzöket belélegezzük. 24 órán belül a nátha érezhetően javul.

Láz: A súlyos megfázás néha lázzal jár. A lázat azonban nem kell azonnal gyógyszerrel csillapítani, a láz ugyanis a szervezetnek a kórokozók pusztulását jelző természetes reakciója.

A lázat gyorsan csillapító ecetes zokni Kneipp atya receptjei közül való. Elkészítése: 1 rész ecetet adunk 5 rész szobahőmérsékletű vízhez (összesen ¼ – ½ liter folyadék szükséges.)  Egy pár gyapjú térdzoknit az ecetes vízbe mártunk, majd kicsavarjuk.

Alkalmazása: a beteg vegye fel a térdzoknit, ezután mindkét lábát tekerjük be gyapjúkendővel. Azért hogy az ágynemű ne nedvesedjen át, tegyünk alulra és felülre műanyag fóliát (a lábat azonban ne tekerjük körbe fóliával!) Az ecetes zoknit kb. 1 óráig hagyjuk hatni. A kezelést naponta 2-3szor ismételjük meg, egészen addig, amíg a láz csökken.

tizennégy + kilenc =