Gyermekbetegségekre tea keverékek Nagymamám patikájából! 5. rész

Ágybavizelésnél az orbáncfű jól bevált szer, mégpedig hosszan tartó gyógyteakúra formájában.

Elkészítése: Egy púpozott teáskanál orbáncfüvet egy csésze forrásban lévő vízzel leöntünk, 5-10 percig ázni hagyjuk, majd leszűrjük.

Alkalmazása: Adjunk a gyermekeknek reggel és délben 1-1 kis csésze mézzel édesített orbáncfűteát. Ha a gyerek a mézet maga teheti bele a teájába, akkor ez az orvosság biztosan még finomabb lesz! Cukorbeteg gyermek természetesen ne kapjon mézet.

Javasolt még a következő keverék is: orbáncfű 20 g, citromfű 10g, narancsvirág 5g.

Ugyanúgy készítjük és használjuk, mint az orbáncfűteát. Ezt a teát is édesíthetjük mézzel, ha a gyerek nem cukorbeteg.

A golgotavirág a gyermekgyógyászatban enyhe nyugtatóként és csillapítószerként használatos, ezért a gyermekkori ágybavizelésnél ajánlatos kísérő kezelésként; akkor a legkedvezőbb a hatása, ha orbáncfűvel, valamint egy tonizáló (erősítő) gyógynövénnyel kombináljuk, például ezerjófűvel vagy a keserűnarancs héjával.

Teakeverék összetétele: golgotavirág 20g, orbáncfű 15g, keserű narancs héja 10g, ezerjófű 5g. Ugyanúgy készítsük és használjuk, mint az orbáncfűteát.

Hasfájásra, és hasmenésre tudom javasolni a lósóska és pipefű teát, ami has fogó hatású, egy kicsi cickafark teával együtt. A pipefű, más néven, libapimpó antibiotikus, gyulladáscsökkentő és görcsoldó hatású.1 liter vízhez tegyünk 2 evőkanálnyi növényt, öt percig főzzük, majd hidegen igyunk belőle naponta 4x-5x 1 dl-t.

Hajdina méz  ( a vadhajdina mézét Kaliforniában termelik). Nagyon sötét, erősen aromás ízű. A gyermekek növekedési fájdalmát csökkenti, emésztési és anyagcserezavaroknál használják.

négy × négy =