Kamilla a mindentudó!

Emésztőrendszeri problémák: Készíts teát úgy, hogy egy evőkanál kamillavirágot leforrázol egy csésze vízzel. Hagyd állni körülbelül negyed órát, majd leszűrve, lehetőleg ízesítés nélkül fogyaszd.

Különböző, nagy fájdalmakkal járó gyulladásos megbetegedések kezelésére is nagyon jó, mint a fogfájás, a szájüregi fertőzések vagy a torokgyulladás. Ilyen esetekben lázcsillapító hatása is rendkívül hasznos. Aktivizálja az immunrendszert, így gyorsítva a gyógyulás folyamatát.

Szájüregi problémák: Öblögetésre vagy gargalizálásra használd. Egy deci vízzel forrázz le 2-3 evőkanál virágot, majd hagyd egy kis ideig állni. Naponta többször is alkalmazhatod, akár fájdalomcsillapításra is.

Szem és bőr problémák: Borogatásként vagy lemosóként használhatod a szemeden és a bőrödön is. Készíts forrázatot, ebbe mártogass steril vattát, és azzal töröld meg többször óvatosan a szemed, vagy a bőrsérülést. Ugyanígy készítsd el a borogatást is. Tedd a vattát a kezelendő felületre, és takard le egy meleg törülközővel. Körülbelül 5 percig hagyd rajta, majd cseréld ki, ha szükséges.

Stressz, alvási problémák: Elalvás előtt nagyon jót tesz egy csésze kamillatea, de készíthetsz belőle fürdőt is. Két maréknyi virágot tegyél egy gézkendőbe, jól kösd össze, majd dobd bele a forró fürdővízbe. (Ezt alkalmazhatod nagyobb bőrfelületen jelentkező bőrkiütéseknél is.) Nagyszerű nyugtató és idegerősítő szer. Hatóanyagai az agy és az idegrendszer ugyanazon részeire hatnak, ugyanúgy, mint a mesterségesen előállított nyugtatók. Hatása nagyon enyhe, de ellazítja a testet, ami megkönnyíti az elalvást és a lenyugvást stresszes helyzetben.
Ha ismert allergiád van, légy óvatos, mert a kamilla a fészkes virágzatúak csoportjába tartozik, melyek allergiát válthatnak ki az arra érzékenyeknél. A filteres változatát felejtsd el, ha a növény gyógyhatása a cél.

Fertőtlenítő és gyulladáscsökkentő hatásai miatt egyre gyakrabban alkalmazzák szépségápolási szerekben, mert képes megnyugtatni a száraz, érzékeny bőrt, valamint frissé és üdévé varázsolja azt.