Miért fogyasszunk bulgurt rizs helyett?

Magyarországon még a törökök tették ismertté, török búza néven még a régi öregek is ismerik  A bulgur tört búza, de a török éttermek ma előszeretettel nevezik török rizsnek.

Valóban jó alternatívája a rizsnek, nagyon jó köret készíthető belőle, és könnyebben elkészíthető.

A bulgur kétféle méretben is kapható: van nagyobb, rizsszem nagyságú fél-egész búzaszemekből álló, melyet köretként használhatunk.

Az egészen apróra tört, a búzadarához hasonlító állagú tökéletes salátákhoz, hiszen nagyon jól átveszi az ízeket.

  • Energia tartalma 100 gr nyers bulgurnak: 360 kcal. (Fehérje:12,5gr, szénhidrát: 69gr, zsír: 1,75 gr, élelmi rost: 10,3gr ).
  • Rosttartalma többszöröse a barna rizsnek, ezért a diétákban, inzulinrezisztencia, cukorbetegség esetén javasolt fogyasztása.
  • Magas folsav tartalma miatt kismamák előnyben részesíthetik fogyasztását.
  • B1,-B2-,B6-vitaminokban gazdag, ami támogatja a fehérje és zsíranyagcserét.
  • Magas E vitamin tartalma van, és gazdag foszforban, káliumban, magnéziumban, és vasban is.

Székrekedés vagy lassú emésztés esetén különösen ajánlott a fogyasztása, természetesen bőséges vízfogyasztás mellett.

Két főre egy teáscsésze (kb. 1,5 dl) bulgur szükséges.

A bulgur gazdagabb rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban, mint a rizs. Glikémiás indexe 48, míg a sima rizsé 70-90 körül van.

Az élelmiszer glikémiás indexe 48. Ez az érték a 0-55 közötti tartományba esik, ami alacsony glikémiás indexnek felel meg, így a fogyasztása nem jár jelentős vércukorszint emelkedéssel.

A glikémiás index fontos jellemzője az élelmiszereknek, ahogy a kalóriatartalmuk és tápanyagmegoszlásuk is.

0 hozzászólások

Válasz

Szeretnél te is hozzászólni?
Regisztrálj ingyenesen!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

14 + 7 =