Minden rossz magában hordozza a vele egyenértékű, vagy még annál is nagyobb jó lehetőségét.

Napoleon Hill

A moxa kezeléssel az aktív bőrpontok ingerlése történik és így a szervezet energiakeringését jótékonyan befolyásolják.

A moxaterápiának és az akupunktúrának a hatásmechanizmusa sok mindenben hasonlít egymáshoz, csak míg az akupunktúránál a steril tűkkel ingerlik a pontokat, addig a moxaterápiánál a hőhatás révén ingerelhetők a pontok a bőrfelszínen.

Bizonyos betegségek kezelésében a moxaterápia alkalmazását lehet előnyben részesíteni, mint pl.: energiahiány, alacsony vérnyomás, krónikus betegségek. Olyan megbetegedések esetén, melyet a hideg mint kedvezőtlen tényező vált ki (hideglelés, meghűlések, felfázás, gyenge erőnléti állapot, ízületi bántalmak, gyulladások, tartós fájdalom általában azonos helyen stb.)

Felsoroltakra jellemző betegségek: álmatlanság, feledékenység, krónikus hasmenés, belek korgása, ijedtség, tompa hallás, rossz látás, hányás, has puffadás, erőtlenség, ödéma, étvágytalanság, rossz emésztés, szédülés, csepegő vizelet, merev nyak, karfájdalom, stb.

A moxafüst nem veszélyes, az ürömvirág füstje fertőtlenítő hatású.

Mikor nem javasolt?

• Reumatikus vagy ízületi bántalmak esetén a beteg a meleg vizet nem kedveli, meleg hatására panaszai fokozódnak.
  • Lázas állapot
  • Fertőző bőrbetegség, gennyes sebek felett
  • Akut ekcéma
  • Akut magas vérnyomásos krízisállapotban

Kínában elsősorban a betegségmegelőzésre használták a moxa-terápiát. (magas vérnyomás, agyvérzés, influenza). Már a kínai császár udvarában is az orvos feladata a megelőzés volt. Ha a császár beteg lett az orvosnak már nem is volt tovább munkája.

Kérdésed van?

Név (kötelező)

Email cím (kötelező)

Tárgy

Üzenet

Az űrlap kitöltésével elfogadja, hogy a weboldal a kapcsolatfelvétel céljából kezelje a fent megadott adatokat.