Torma, a gyógyító zöldség

Fertőtlenítő, köptető hatású, erősíti az immunrendszert.

Segítség megfázás, nátha,melléküreg gyulladás,köhögés,bronchitis, asztma, mandulagyulladás esetén.

Csillapítja a lázat, izzasztó és vizelethajtó hatású.

Enyhíti a hólyag- és vesegyulladást.

Hatásos húgykő, idegi fájdalmak, reuma, köszvény, izomfájdalmak, étvágytalanság, rossz emésztés, puffadás, székrekedés esetén.

Fontos C-vitamin forrás, de a C-vitaminon kívül egyéb vitaminokat, illóolajokat, mustárolajat, ásványi anyagokat, flavont és még sok hasznos anyagot tartalmaz.

Megszünteti a fejfájást, és segít a menstruáció idején. Rovarcsípések és fogfájás kezelésére is használható.

Külsőleg ízületi gyulladások csökkentésére kiváló.

Emésztést serkentő, vízhajtó, vértisztító.

Meghűléses betegségeknél baktérium és gombaölő hatása érvényesül.

Reumatikus bántalmak ellen torma-, liszt-, faggyútapasz 1:5:1 arányban – gyakran használva – jó hatású.

Az FDA (Food and Drug Administration) listája biztonságos gyógynövényként tartja nyilván.

A torma, mint jó hatású sokoldalú fűszer egész évben megtalálható az üzletek polcain, mégis intenzív fogyasztása idényjellegű, karácsony és húsvét idejére korlátozódik.

A következő cikksorozatommal segítséget szeretnék nyújtani a sokoldalú felhasználásához egészségünk megőrzése érdekében.

hat − három =